Hoe kunnen we u helpen?
Een rekening openen bij Keytrade Bank
Wie kan een rekening openen bij Keytrade Bank?
Om een rekening te kunnen openen bij Keytrade Bank zijn de volgende voorwaarden van toepassing:
- de aanvraag moet getekend worden door een volwassen persoon. Het openen van een rekening voor een minderjarige dient te gebeuren door een volwassen wettelijke vertegenwoordiger van die minderjarige.
- de aanvrager moet een geldig identiteitsbewijs hebben:
- een Belgische identiteitskaart voor Belgische residenten of
- een paspoort voor niet-Belgische residenten
- de rekeninghouder moet:
- of de Belgische nationaliteit hebben
- of in België woonachtig zijn
- of zijn/haar fiscaal adres in België hebben
- de aanvrager moet over een geldig e-mailadres en een mobiel telefoonnummer beschikken
Wie aan deze voorwaarden voldoet, kan ons online aanvraagformulier invullen (al dan niet met behulp van itsme®) en zich daar ook akkoord verklaren met de algemene voorwaarden en privacybeleid van Keytrade Bank.
Na ontvangst van alle benodigde documenten start de analyse van de aanvraag door de bank en bij goedkeuring* zullen er een kosteloze zicht-, spaar- en effectenrekening worden geopend. Daarna sturen wij de nodige authenticatiemethodes op om de rekeningen 100 % online te beheren.
Kan u een tweede zichtrekening openen?
Dat is mogelijk. Aanvragen* doet u via 'word klant' op onze website.
Kunt u klant worden met itsme®?
Ja, u kunt itsme® gebruiken om klant te worden bij Keytrade Bank.
Wat heb ik praktisch nodig om klant te worden bij Keytrade Bank?
- Een computer, smartphone of tablet met internettoegang.
- Een geldige identiteitskaart of paspoort.
- Een geldig e-mailadres.
- Een mobiel telefoonnummer
Hiermee kunt u het online aanvraagformulier* invullen.
Kan het vereiste mobiele telefoonnummer om klant te worden ook een niet-Belgisch nummer zijn?
Ja, dat kan.
Opgelet, voor de activatie op afstand van een debet- of kredietkaart hebt u dan weer wel een Belgisch gsm-nummer nodig. Bij niet-Belgische gsm-nummers werken we dan via de post.
Dient een rekeningaanvraag digitaal of manueel ondertekend te worden?
We bieden beide opties aan.
Digitaal handtekenen verloopt enkel via itsme® (we ondersteunen geen enkele andere elektronische handtekening). Bij manueel handtekenen dient u het contract te (laten) printen en ons gehandtekend te bezorgen.
Hoelang duurt het voor een rekeningaanvraag behandeld is?
Dat hangt af van meerdere factoren. In vele gevallen is dit bijna onmiddellijk of een kwestie van dagen. In andere gevallen kan het zelfs tot enkele weken duren. Bij het indienen van een aanvraag dient u soms een aantal vereiste documenten te verstrekken. Enkel na ontvangst kan uw aanvraag behandeld worden. Na goedkeuring worden uw rekeningen geopend en ontvangt u de nodige informatie en wachtwoorden om uw rekeningen online te beheren.
Wanneer en waarom een promocode gebruiken bij de aanvraag?
Bij Keytrade Bank hebben we regelmatig campagnes met promocodes waarbij het extra-voordelig is om klant te worden. Als u dan klant wilt worden, geeft u bij de aanvraag de promocode van die campagne in.
Opgelet, die promocodes hebben een vervaldatum.