Hoe kunnen we u helpen?
Praktische gevolgen van klant worden
Waarom worden er bij de aanvraag allerlei persoonlijke vragen over mijn beroepsactiviteiten en mijn inkomen gesteld?
Bij het aangaan van een nieuwe klantenrelatie is elke bank wettelijk verplicht om dergelijke vragen te stellen. Dit heet 'Know Your Customer', KYC.
Het zijn veelal vragen over uw beroep, wettelijke status, oorsprong en natuur van uw geldzaken of uw betalingsverkeer. In bepaalde gevallen worden ook ondersteunende documenten vereist. Uw antwoorden op dezze vragen laten de bank toe om essentiële informatie en ondersteunende documenten te verzamelen, zodat de bank kan voldoen aan de wettellijke en reglementaire verplichtingen de alle financiële instellingen dienen na te leven.
Het uiteindelijke doel hierachter is de bestrijding van financiële criminaliteit en dus ook het waarborgen en beschermen van uw belangen.
Door het vergaren van deze informatie kunnen we de relatie met elk van onze klanten beter beoordelen. Het laat ons toe om toekomstige transacties te vergemakkelijken en financiële oplossingen aan te bieden die aangepast zijn aan uw behoeften.
Tijdens de klantenrelatie vragen we op regelmatige basis dan ook om deze informatie na te kijken en te actualiseren wanneer nodig.
We benadrukken dat de oplossingen die we gebruiken om deze en andere persoonsgegevens op te slaan en te verwerken onderworpen zijn aan strengen validatie- en certificeringsprocedures. Daardoor wordt de vertrouwenlijkheid en veiligheid van uw informatie gegarandeerd.
Meer details over hoe wij uw persoonsgegevens beheren kan u terugvinden in ons Privacybeleid.
Tijdens de aanvraag wordt er gevraagd naar 'Overschrijvingen van of naar landen buiten de Europese Unie'. Wat wordt hiermee bedoeld?
Het gaat over een internationale overschrijving waarbij u geld overzet naar een andere rekening buiten de Europese Unie. Betalingen in webshops vallen daar niet onder.
Welke documenten moeten er bij een aanvraag teruggestuurd worden?
Wie itsme® gebruikt om klant te worden, moet meestal geen bijkomende documenten bezorgen. Wie géén itsme® gebruikt, vragen we om het identiteitsbewijs digitaal (of via de post) door te geven. In bepaalde gevallen kan gevraagd worden om aanvullende documenten, zoals een bewijs van woonst, aan te leveren. De aanvrager ontvangt hierover duidelijke instructies.
Indien er na uw aanvraag gevraagd wordt om bepaalde documenten op te sturen, kan u dit doen via e-mail naar opening@keytradebank.com of via de post (Keytrade Bank, Vorstlaan 100, 1170 Brussel). Vergeet hierbij niet om de referentie van uw dossier mee te geven! Die referentie vindt u in de e-mail over welke documenten u precies dient aan te leveren.
Waar vindt u de rekeningaanvraag terug?
Bij een manuele aanvraag moet u het aanvraagformuliere downloaden. Bij de meeste toestellen komt dit terecht in een specifieke downloadfolder. Het is echter ook mogelijk dat u hiervoor zelf een folder heeft moeten selecteren.
Vindt u het hier niet terug, dan kunt u het opnieuw downloaden.
Wat als u de e-mail niet hebt ontvangen voor het openen van uw rekening?
Check zeker eerst uw spamfolder. Vindt u de e-mail ook daar niet, dan neemt u best contact op met ons.
Wat te doen bij het ingeven van verkeerde informatie tijdens een rekeningaanvraag?
Dat kan gebeuren. Neem in dat geval zeker contact op met ons.
Wat doet u wanneer uw rekening geopend is?
Uw authenticatiemethode activeren zoals uitgelegd in de communicatie die u van ons krijgt. Daarna kunt u inloggen op onze transactiesite door uw gebruikersnaam te combineren met de authenticatiemethode van uw keuze. Of u maakt een profiel aan op onze app en bankiert met ons via uw smartphone.